Waarom traditionele marketing geen schijn van kans maakt tegen Internet marketing

 

Beste,

 

Regelmatig kom ik in contact met klanten en prospects om webdesign, teksten en andere internetmarketing onderdelen te bespreken.

Aangezien wij iedereen altijd attent proberen te maken op het belang van een complete internetstrategie en zich niet alleen blind te staren op 1 enkel aspect, komt ook altijd zoekmachine marketing om de hoek kijken. Denk hierbij aan zoekmachine optimalisatie en zoekmachine advertenties.

Wij geven dan altijd de basisuitleg erbij in het oriënterend gesprek. Denk dan aan het belang van titels, keyword dichtheid, meta tags enz. (zie ons gratis zoekmachineseo rapport voor meer info). De echte interessen wordt meestal pas gewekt als we uitleggen wat de voordelen zijn. We hebben ons aangeleerd om hiermee te beginnen. Want als je website hoog in de zoekmachines opduikt dan:

 

- Denkt men dat je meer betrouwbaar bent (zeker via zoekmachine optimalisatie).

- Denkt men dat je een van de betere bent in je branche.

(Dit komt omdat mensen niet nadenken over hoe Google de posities bepaalt).

Klanten zijn op zoek naar iets en precies op het goede moment sprint jouw resultaat naar boven. Vraag en aanbod worden bij elkaar gebracht.

 

Vrijwel al het internetverkeer gaat via zoekmachines. Niet in de zoekmachines zijn opgenomen is gelijk aan vrijwel geen resultaat of je moet een enorme offline marketing campagne opstarten.

 

Deze informatie is vrij belangrijk, om op zijn minst zoekmachine marketing te overwegen en mee te nemen in de totale internetstrategie.

 

Onlangs was echter de eerste keer dat, ondanks al deze voordelen, mijn klant niet te overtuigen was. Het zit mij nog steeds een beetje dwars eerlijk gezegd. De wereld is vol met eigenwijze personen & natuurlijk sta ik altijd open voor de mening van anderen, want dit brengt me vaak op de beste ideeën. Maar toch, deze zaak stak er met kop & schouders bovenuit. De reden hiervoor was dat deze meneer jarenlang zelf actief geweest is in de markt van de traditionele marketing.

Hij gaf aan dat het doel van marketing altijd verkopen is. En dat was in dit geval niet zo: Hij gaf aan dat er geen marketing op deze site toegepast diende te worden omdat de site in principe geen producten verkocht.

 

Ok, internetmarketing (ik dacht bij mezelf: “heeft dit dan z’n negatieve klank?”) laat ik het dan eens anders brengen:

Uiteindelijk werd het begrepen toen ik aangaf dat zoekmachine marketing ervoor zorgt dat je in contact komt met je doelgroep en dit wel degelijk een onderdeel moet zijn van je internetstrategie. Want elke website heeft een gewenste actie van bezoekers.

Denk naast een verkoop aan: telefoontje, verstrekken van informatie, een bezoek, of het verkrijgen van een emailadres.

Het grootste gedeelte van deze website zou juist in het teken moeten staan van deze gewenste actie. Het eerste wat wij dan ook altijd doen is kijken wat dit is en hoe de oorspronkelijke site dit niet bereikt.

 

Na deze info kwam voor mij alweer de volgende uitdaging. Nu was online marketing weer een piepklein onderdeel van de traditionele marketing en eigenlijk niet van belang.

 

Het voordeel van internetmarketing t.o.v. traditionele marketing is dat je tevoren weet op korte termijn waar vraag naar is en waar geen vraag naar is en dat dit marktonderzoek ook nog 100x sneller gaat en dus aanzienlijk goedkoper is. Je weet tevoren dus waar mensen naar op zoek zijn. Je weet dus van tevoren waar je het best op kunt inzetten voor het meeste resultaat.

 

Om een voorbeeld te geven: Je kunt nakijken of meer mensen zoeken op “website maken”, “site maken” of “internetsite maken”.

Sommige mensen maken hier klassieke fouten mee en zetten in op de term waar juist geen verkeer op is. Goedkoop is duurkoop want dan kan je beter 57 euro aan ons boek besteed hebben en wel een uitstekend marktonderzoek kunnen verrichten.

 

Nog een heel groot voordeel van zoekmachine marketing is dat je alles tot op de bezoeker kan nakijken. Je kunt nakijken of het gewerkt heeft of niet, of het winstgevend is etc.

Dit in tegenstelling tot traditionele marketingmethodes. Zo kan het zijn dat een Advertentie in een zoekmachine die slechts 20.000 keer vertoond is slechts 1000 kliks heeft gehad.

Dit is te meten. Een dure advertentie in een blad met een oplage van 20.000 hoeft niet te betekenen dat deze ook door deze mensen is gelezen. Informatie die je online wel hebt.

 

Belangrijk om te weten is dat veel offline reclamebudget zich aan het verplaatsen is naar de online reclamewereld. Reclame in bladen, tv, en radio neemt verder af en meer en meer wordt online ingezet. Ook de online bestedingen nemen steeds verder toe. Het hele traditionele offline marketinggebeuren is momenteel in rap tempo aan het veranderen onder druk van de online marketing.

 

Wat mijn punt nu met deze mail is:

Veel mensen willen de kansen die het internet biedt niet zien en lopen hier misschien uiteindelijk een bedreiging mee op omdat andere partijen wel steeds meer overtuigd raken en de voordelen ervan inzien. De rest ziet het potentieel niet of wordt geïntimideerd door de veranderingen .Online marketing wordt een steeds belangrijker onderdeel van de traditionele marketing.

 

Internetmarketing is dus allesbehalve een te klein, weg te laten onderdeel van traditionele marketing. Redenen hiervoor zijn dat de methodes en het effect makkelijk zijn te leren en te meten. Wil je meeliften op de mogelijke online successen dan is het nu tijd voor actie en je bedrijf online ook een kans te geven.

 

Ons boek behandelt alle facetten van een goede website, hoe deze hoog komt in Google op de juiste woorden en ga zo nog maar even door. Als je iets wil gaan doen in de online wereld een absolute aanrader.

 

Heel veel succes en altijd bereid tot het beantwoorden van je vragen!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Antoine van de Kruys & Hans Temming

 

Zoekmachine SEO

Graafschap Hornelaan 194

6004 HT WEERT

 

Antoine van de Kruys is met Cross Internet Marketing gespecialiseerd in webdesign & websitepromotie. Een hogere ranking in de zoekmachines is een gegarandeerd resultaat voor je website, na bemoeienis van Cross Internet Marketing. Diverse bedrijven zijn reeds geholpen aan een topranking ook voor topkeywords!

 

Hans Temming met Wonder Marketing Online begeleidt ondernemers bij het maken van hun eigen landingpages en websites. Zowel op inhoudelijk als technisch vlak. 25 Jaar onderwijs ervaring komen hierbij uitstekend van pas.

 

Samen schreven wij het boek Zoekmachine SEO, waardoor u zelf weet hoe u een succesvolle website kunt maken en de ranking van uw site in de zoekmachines kunt verbeteren.

 

Te vinden op www.zoekmachineseo.nl

 

 

Dit bericht mag natuurlijk worden doorgestuurd naar vrienden en bekenden mits er niets aan veranderd wordt: Copyright © 2007 ZoekmachineSeo

 

 

Wilt u ook uw omzet en winst binnen 12 maanden verdubbelen?

 

 

Zo Ja, Kies dan uit een van de volgende mogelijkheden.

 

 

Om te beginnen: Lees ons gratis rapport 

 

Gewoon om even kennis te maken. Wij geven een inleiding naar onze kennis over SEO en internetmarketing zie het als een gratis kijkje in de keuken.

 

http://www.zoekmachineseo.nl/nieuwsbrief.html

 

 

Manier 2. Doe Het Zelf. 

 

Schaf het boek aan, krijg toegang tot onze Internet Insider geheimen en ga zelf aan de slag. aagdrempelig en al meteen op weg naar een gegarandeerd succesvolle website. Het kost u wel zelf tijd. Volgens de kenners moeten we er minimaal 249 euro voor vragen maar we vragen momenteel nog steeds 57 euro. Na de aankomende prijsverhoging zal dit 87 euro zijn.

 

http://www.ZoekmachineSEO.nl

 

 

Manier 3. Laat u door een echte (praktijk) expert begeleiden. 
 

Volg het ‘In 7 stappen uw bedrijf online coaching traject’. Kijk op

 

http://www.wondermarketingonline.com/contact.html en op www.mijncoachonline.nl

 

 

Manier 4. Uitbesteden

 

Reeds succesvolle ondernemers besteden de zaken uit waarin zij zelf nog geen experts zijn. Doe dit dan meteen goed bij professionals die RESULTAAT opleveren. Voor een basis Vierde Generatie Internet bedrijf vragen wij slechts 1250 euro. Een goeie investering die met een goed product of dienst een uitstekende investering zal blijken!

 

Met Niet Goed Geld Terug Garantie.

 

https://www.crossinternet.nl