Met welke intenties kan men marktonderzoek doen?
1] Het vinden van niche (=deel) markten.
2] Wat kan er verbeterd worden aan bestaande producten / diensten
3] Concluderen hoe je het product / dienst aan die markt kunt verkopen.

Weten wat de concullega’s doen en daarnaast concepten en ideeën opdoen voor communicatie naar de prospecten.

Weten waar de concullega’s zich bevinden.

Weten wat de sterke en zwakke punten zijn van de producten en diensten van de concullega’s. En dus weten wat verbeterd kan worden aan bestaande producten en/of diensten.

Er achter komen welke taal/talen mensen gebruiken in deze markten en teksten schrijven gericht op deze mensen, gebruik makend van hun eigen woorden en termen.

Hoe kan men eenvoudig marktonderzoek doen?
Marktonderzoek kan men doen door te kijken welke zoekwoorden (keywords) en zoektermen er in de zoekmachines door mensen gebruikt worden. Mensen zoeken van alles op het Internet; en de meeste mensen gebruiken een zoekmachine om iets te vinden. Google is niet voor niets zo groot en invloedrijk geworden. Door te analyseren welke woorden en termen het meest ingevoerd worden in de zoekmachines, kan men achterhalen waar veel vraag naar is. Voor het doen van markt / zoekwoorden onderzoek zijn er diverse tools beschikbaar.