Voetangels en valkuilen bij Google Adwords
Hoe kun je grote mislukkingen voorkomen?
Adverteren met Google Adwords is geweldig, maar door het succes wordt de concurrentie om op bepaalde zoekwoorden te adverteren steeds kostbaarder. Daarnaast Google het beleid gewijzigd, waardoor sites met goede informatie makkelijker en goedkoper zijn om verkeer naar toe te sturen dan sites met minder goede content.
Een hele belangrijke vraag is de volgende:
Hoe kunnen we een maximum aan ROI (return on investment) bewerkstelligen voor de zoekwoorden of zoektermen die het meest relevant zijn voor je bedrijf. En die je ook het meest doelgerichte verkeer naar je website oplevert.
Er zijn een aantal essentiële zaken die je moet vermijden.
Een lange lijst van minder doelgerichte zoekwoorden
Het niet onderkennen van unieke aspecten van je product of dienst
Gebrek aan zoekwoorden in de tekst van je advertentie
Gebruikers alleen naar je home pagina sturen
Het maken van slechts een Advertentie Groep
Teksten ongewijzigd laten
Alleen een brede match gebruiken
Het niet optimaliseren van je ads
Het niet volgen van resultaten
Het content netwerk op gaan zonder je biedingen aan te passen
Een lange lijst van minder doelgerichte zoekwoorden
Een valkuil waar veel mensen intrappen is, om een enorme lijst zoekwoorden te genereren. Het overgrote deel van zo’n lijst is minder relevant voor je onderwerp en levert klikken op van mensen die niet precies op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. Weg bezoeker, weg CPC (Cost per Click).