Loading ...
Hoe bouw ik zelf een Vierde Generatie Internet bedrijf

Hoe bouw ik zelf een Vierde Generatie Internet bedrijf

met een omzet van 100.000 euro per jaar.


Beste,


We kregen veel vragen de laatste tijd over landingspages. En dan met name of het mogelijk is met deze website-categorie ons boek in te zetten om extra bezoekers te genereren naar dit soort websites.


Ons antwoord: JA maar eerst zullen we uitleggen wat een landingspage nu precies is. Vervolgens laten we meteen zien hoe SEO is toe te passen op dit website principe.


Landingspage


Een landingpage is een web pagina die met één doel is gemaakt; de bezoeker over te halen klant te worden door een koop te sluiten, een formulier in te vullen (daarmee een gekwalificeerd lead wordend), in te schrijven voor een nieuwsbrief enz.


Hiermee laten we zien waar op te letten bij een landingpage. Dit d.m.v. een overzicht van hoe je een overtuigende landingpage kunt maken. Deze bestaat uit 4 delen en is bedoeld als een volledig overzicht.


Het belangrijkste is, dat we proberen binnen 8 seconden om je bezoeker te overtuigen om iets te doen. Als je dat niet binnen die 8 seconden goed doet, dan zal je bezoeker vertrekken en verloren zijn. Want het internet heeft de meest wispelturige klanten gemaakt ooit.


De pagina layout

  • Je bezoeker kwam via een pay per click ad of een zoekopdracht in de zoekmachine, of via een link vanaf een andere website. In alle gevallen is hij/zij op zoek naar het onderwerp van een van de zoekwoorden waar ook je site over gaat. Het onderwerp van die pagina moet in de kop terugkomen. De bezoeker weet dan dat hij/zij goed zit.

  • Hou altijd De Gouden Driehoek in gedachten. Dat is van links boven, tot links onder en van rechts het midden weer terug naar links boven. Onder bevindt zich de ‘vouw’; als bij een krant, op het scherm het punt wat je nog net kunt zien zonder te scrollen. Zorg er altijd voor dat de bezoeker nooit horizontaal moet scrollen. Dat betekent dat je landingpage nooit breder moet zijn dan 800 pixels, zodat deze op een scherm van 800x600 pixels zichtbaar is. Plaats je UVV (Uniek Verkoop Voorstel) in het midden van de Gouden Driehoek.

  • Laat je Oproepen Tot Actie contrasteren met de rest van de pagina; gebruik contraterende kleuren, rond tegenover rechthoekig, recht tegenover krom, warm tegenover koud, groot tegenover klein. Zorg ervoor dat de oproep tot actie op van afstand te lezen is.

  • Testimonials en garanties kunnen in de rechter kolom of in het midden in een apart kader.

  • Plaats vertrouwenwekkende zaken als logo’s van verwante bedrijven onderaan de pagina, Keurkoop, Online goedkeuringen, certificeringen, support en helpdesk, ondersteuning credit cards, 24 uur open per dag, Veilig tegen Hackers, Kamer van Koophandel enz.

  • Pas helemaal onderaan eventuele interne links binnen de eigen landingpage/website. De website moet minimaal 30 pagina’s hebben met goede gerelateerde content om door Google gerankt te worden. Dan krijg je ook gratis bezoekers op je landingpage. Je kunt ook toegang geven tot de rest van de website nadat mensen zich ingeschreven hebben. Dan plaats je dus geen linken onderaan je landingpage.

  • Denk aan websites als die van Amazon.com. Merk op dat de Oproep tot Actie altijd rechts boven aan staat. ‘Voeg toe aan winkelwagentje’, ‘Met een klik bestellen’ enz.


Schrijfstijl en inhoud

  • Besteedt veel aandacht aan je UVV en zet deze in de Gouden Driehoek. In een UVV staat waarin jouw product of dienst zich onderscheidt ten opzicht van dat van de concurrentie. Een volledig UVV beschrijft de markt en de spelers op die markt en het essentiële verschil tussen deze spelers en het eigen bedrijf.

  • Zorg ervoor dat de alinea’s niet te lang zijn. Bezoekers scannen de pagina’s meer dan dat ze deze lezen.

  • Maak gebruik van koppen boven de paragrafen waar een samenvatting van de tekst in staat.

  • Gebruik aandacht punten waar mogelijk zodat je bezoekers de tekst makkelijk kunnen scannen. Zoekmachines geven de voorkeur aan opsommingtekens in plaats van lange alinea’s met teksten.

  • Als je een afbeelding toevoegt, zorg dan dat deze de tekst ondersteunt en versterkt. Een verkeerde afbeelding kan je verkopen negatief beïnvloeden.

  • Als je op je landingpage een rapport aanbiedt of een artikel, maak dan van het artikel een afbeelding met vergrootte tekst.


Het formulier

  • Hou het aantal velden op het formulier zo klein mogelijk. Hoe groter het aantal velden, hoe kleiner de kans dat mensen bereid zijn dit formulier in te vullen.

  • Voeg een tekstveld toe en vraag de bezoekers om reacties. Dit kan er voor zorgen dat de leads die je hieruit krijgt gekwalificeerde leads zijn. Dat wil zeggen leads die serieus interesse hebben in je product of dienst. Neem meteen contact op met mensen die het formulier invullen. Hier zijn wat mogelijkheden om reacties op te vragen via een contactformulier:

    • Wat is op dit moment uw grootste probleem?

    • Wat is het doel van uw project?

    • Vul a.u.b. de doelstellingen in voor dit project.

    • Waarmee kan ik u helpen?

Voor als de bezoeker niet het formulier op de eerste pagina invult, voeg een 2e pagina toe met alleen een commentaar tekstveld met het weer verzoek om commentaar. Vertel hen dat als zij het formulier invullen dat ze een gratis rapport ontvangen dat voor hen relevant is. Commentaar van bezoekers is heel belangrijk.

  • Laat een vinkje plaatsen in een checkbox met daarin zoiets als ‘JA!, Stuur mij dit gratis rapport dat mijn leven zal veranderen.’ Het is een psychologische methode om hen er toe te brengen de rest van het formulier in te vullen.

  • Benadruk de voordelen van het invullen van het formulier. Dat is een sterke stimulans. Zorg ervoor dat je de voordelen omschrijft in termen die de voordelen voor je bezoeker weergeven, in plaats van de eigenschappen van je product of dienst.

  • Sla de informatie van het formulier op in een database en stuur emails zodra het formulier is verzonden zodat je onmiddellijk contact maakt met de bezoeker. De effectiviteit van een lead neemt dramatisch af met het verstrijken van de tijd. Binnen enkele minuten contact maken met een lead is het meest ideaal.


Welke fouten te vermijden in een landingpage

  • Niet ter zake doende tekst of afbeeldingen. Blijf alleen bij het onderwerp van de pagina.

  • Lange formulieren met niet noodzakelijke velden om in te vullen.

  • Moeilijk leesbare lettertypen.

  • Navigatie die van de pagina af gaat. Is de pagina onderdeel van de site plaats de navigatie onderaan de pagina en laat de gewenste respons naar beneden scrollend verschijnen voordat de navigatie in beeld kan komen.

  • Een te veel aan kleuren. Twee hoofdkleuren en een enkele derde kleur brengt rust en overzicht in de pagina.

  • Het plaatsen van niet te missen informatie onder de ‘vouw’.


Je ziet ook hier weer. Onze zoekmachine-technieken zijn een perfecte aanvulling op je website om een constante stroom van gratis nieuwe bezoekers naar je website te krijgen.



Antoine van de Kruys is met Cross Internet Marketing gespecialiseerd in webdesign & websitepromotie. Een hogere ranking in de zoekmachines is een gegarandeerd resultaat voor je website, na bemoeienis van Cross Internet Marketing. Diverse bedrijven zijn reeds geholpen aan een topranking ook voor topkeywords!


Hans Temming met Wonder Marketing Online begeleidt ondernemers bij het maken van hun eigen landingpages en websites. Zowel op inhoudelijk als technisch vlak. 25 Jaar onderwijs ervaring komen hierbij uitstekend van pas.


Samen schreven wij het boek Zoekmachine SEO, waardoor u zelf weet hoe u een succesvolle website kunt maken en de ranking van uw site in de zoekmachines kunt verbeteren.


Te vinden op www.zoekmachineseo.nl




Dit bericht mag natuurlijk worden doorgestuurd naar vrienden en bekenden mits er niets aan veranderd wordt: Copyright © 2007 ZoekmachineSeo





Wilt u ook uw omzet en winst binnen 12 maanden verdubbelen?

 

 

Zo Ja, Kies dan uit een van de volgende mogelijkheden.


 

Om te beginnen: Lees ons gratis rapport 


Gewoon om even kennis te maken. Wij geven een inleiding naar onze kennis over SEO en internetmarketing zie het als een gratis kijkje in de keuken.


http://www.zoekmachineseo.nl/nieuwsbrief.html


Manier 2. Doe Het Zelf. 


Schaf het boek aan, krijg toegang tot onze Internet Insider geheimen en ga zelf aan de slag. Laagdrempelig en al meteen op weg naar een gegarandeerd succesvolle website. Het kost u wel zelf tijd. Volgens de kenners moeten we er minimaal 249 euro voor vragen maar we vragen momenteel nog steeds 57 euro. Na de aankomende prijsverhoging zal dit 87 euro zijn.


http://www.ZoekmachineSEO.nl


Manier 3. Laat u door een echte (praktijk) expert begeleiden. 

Volg het ‘In 7 stappen uw bedrijf online coaching traject’. Kijk op


http://www.wondermarketingonline.com/contact.html en op www.mijncoachonline.nl


Manier 4. Uitbesteden


Reeds succesvolle ondernemers besteden de zaken uit waarin zij zelf nog geen experts zijn. Doe dit dan meteen goed bij professionals die RESULTAAT opleveren. Voor een basis Vierde Generatie Internet bedrijf vragen wij slechts 1250 euro. Een goeie investering die met een goed product of dienst een uitstekende investering zal blijken!


Met Niet Goed Geld Terug Garantie.


http://www.crossinternetmarketing.nl

 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO