Loading ...
‘Nou, en?’ principe? Teksten schrijven voor websites: ‘Nou, en?’

‘Nou, en?’ principe? Teksten schrijven voor websites: ‘Nou, en?’


Beste lezer,


Je zult hier de grootste tip ooit krijgen voor het schrijven van teksten voor websites. Het is zo simpel en toch zo effectief, dat je webteksten een licht zullen zijn in deze harde wereld. Maar nu eerst een korte inleiding.


In hoeverre is het schrijven voor het internet; voor websites, anders dan voor de ‘gewone’, aardse doelen als boeken, kranten en tijdschriften?


Goed, het lezen is duidelijk anders; als je een zoekopdracht doet in Google, dan wordt je geconfronteerd met een overdaad aan resultaten. Daardoor worden mensen slordig in het lezen van de geleverde websites. Als op dat moment er een website uitspringt die precies de vragen die men heeft beantwoordt, waar de kop het grootste voordeel vermeldt, en waarin de tekst op een prettige manier ‘verkoopt’, dan zal men geneigd zijn te blijven hangen.


De waarheid blijft onveranderd. De regels voor tekstschrijven voor websites zijn precies dezelfde als voor iedere andere tekst om een product of dienst aan te prijzen. Het moet helder en duidelijk zijn. Het moet eenvoudig en ongecompliceerd zijn. En het moet een aanbieding zijn of een belofte inhouden. Dit zijn echter onderdelen die je niet op de gemiddelde website tegenkomt, omdat de gemiddelde website, gemiddeld is, en geen verkoop boodschap bevat, geen productvoordeel en geen aanbod of een belofte.


De eerste regel van succesvol tekstschrijven is, dat iedere promotionele tekst een kop nodig heeft. De kop moet precies vertellen wat je verkoopt.


De tweede regel van succesvol tekstschrijven is, dat de bodytekst het voordeel van het bezitten van het product benadrukt, en wat de klant zal missen als deze niet koopt. Ofwel de product eigenschappen; en de voordelen. En niet te vergeten de prijs. Onthoudt: mensen kopen geen producten, ze kopen de voordelen van het bezitten van de producten.


Maar dat tussen haakjes. Laten we terugkeren naar de hoofdzaak. Het succes van een website staat of valt in de ogen van het gemiddelde publiek met de kwaliteit van de tekst. (Goede zoekmachine optimalisatie zit hem ook in het schrijven, maar dat is een ander verhaal). Mensen die veel moeite doen om hun teksten bij te stellen zeggen dat ze uren besteden aan het herschrijven van hun titel tag, omschrijvingen tags en zoekwoorden metatag. En dat om zowel de zoekmachines als de klanten tevreden te stellen.


Als je dan naar hun website gaat, is de eerste zin die je dan leest zoiets als: “Dit is de website van J. Terneuzen. Hartelijk welkom op deze website!” Deze z.g. kop wordt gevolgd door een stuk tekst die begint met: “J. Terneuzen is gevestigd op het bedrijventerrein van Haps, Noord Brabant Oost en bestaat al sinds 1977. En dan vraagt men zich serieus af, waarom hun website niet opgenomen is in de belangrijkste zoekmachines en waarom die bezoekers die toevallig toch nog op de site komen niet lang blijven.


Het antwoord is natuurlijk, dat noch de kop, noch de bodytekst het de moeite waard maakt voor welke zoekmachine of klant dan ook om te blijven plakken. Maar dat gaan we nu veranderen, want hier komt de tip.


Het is een tip, die, mits goed gebruikt, je in niet onzekere termen zal vertellen of je een goede kop, zowel als bodytekst geschreven hebt. En omgekeerd ook. Oude rotten in het schrijversvak kennen dit misschien wel. Het wordt het ‘Nou, en’ principe genoemd.


Laat me een voorbeeld geven van ‘Nou, en’ in actie. Als je een kop maakt als: “Ons Ding werkt twee keer zo snel als ieder ander Ding”, en je stelt je dan de vraag ‘Nou, en?’, dan wordt het meteen duidelijk dat het aan een verkoop voorstel ontbreekt. Want er is geen duidelijk voordeel voor de potentiële klant. Zijn onuitgesproken vraag ‘Wat zit er voor mij in?’ blijft onbeantwoord.


Stel je schrijft: “Ons Ding is zo klein, dat het in de palm van je hand past,” en je zegt eenvoudig ‘Nou, en?’, dan krijg je, als je het voordeel erbij noemt: “Ons Ding is zo klein, het past in de palm van je hand.” Het voordeel in dit geval is draagbaarheid.


Eenvoudig, nietwaar? En dit kan net zo makkelijk aan body tekst toegevoegd worden als aan koppen. Met dit gegeven zouden koppen voor eeuwig uitgeband moeten worden als: “Hartelijk welkom in de wondere wereld van Ronald Rombouts’ Reddingsboten!” En ook van die afgrijselijke teksten die beginnen met “Ronald Rombouts heeft de universiteit doorlopen voor het vak geschiedenis. Hij had nog geen stuiver te besteden toen hij Ronald Rombouts Reddingsboten begon….”

Omdat de vraag ‘Nou, en?’ in dit geval beantwoord kan worden met dat het niemand een laars kan schelen dat Ronald zonder iets begonnen is.


Hou deze nieuwsbrief in gedachten of bij de hand want deze is onmisbaar bij het schrijven van teksten. Rest ons enkel nog jou veel succes te wensen en de mededeling te doen dat wij altijd bereid zijn tot het beantwoorden van je vragen!



Met vriendelijke groet,


Antoine van de Kruys & Hans Temming



Zoekmachine SEO

Graafschap Hornelaan 194

6004 HT WEERT



Antoine van de Kruys is met Cross Internet Marketing gespecialiseerd in webdesign & websitepromotie. Een hogere ranking in de zoekmachines is een gegarandeerd resultaat voor je website, na bemoeienis van Cross Internet Marketing. Diverse bedrijven zijn reeds geholpen aan een topranking ook voor topkeywords!


Hans Temming met Wonder Marketing Online begeleidt ondernemers bij het maken van hun eigen landingpages en websites. Zowel op inhoudelijk als technisch vlak. 25 Jaar onderwijs ervaring komen hierbij uitstekend van pas.


Samen schreven wij het boek Zoekmachine SEO, waardoor u zelf weet hoe u een succesvolle website kunt maken en de ranking van uw site in de zoekmachines kunt verbeteren.


Te vinden op www.zoekmachineseo.nl




Dit bericht mag natuurlijk worden doorgestuurd naar vrienden en bekenden mits er niets aan veranderd wordt: Copyright © 2007 ZoekmachineSeo





Wilt u ook uw omzet en winst binnen 12 maanden verdubbelen?

 

Zo Ja, Kies dan uit een van de volgende mogelijkheden.


 

Om te beginnen: Lees ons gratis rapport 


Gewoon om even kennis te maken. Wij geven een inleiding naar onze kennis over SEO en internetmarketing zie het als een gratis kijkje in de keuken.


http://www.zoekmachineseo.nl/nieuwsbrief.html


 

Manier 2. Doe Het Zelf. 


Schaf het boek aan, krijg toegang tot onze Internet Insider geheimen en ga zelf aan de slag. Laagdrempelig en al meteen op weg naar een gegarandeerd succesvolle website. Het kost u wel zelf tijd. Volgens de kenners moeten we er minimaal 249 euro voor vragen maar we vragen momenteel nog steeds 57 euro. Na de aankomende prijsverhoging zal dit 87 euro zijn.


http://www.ZoekmachineSEO.nl



Manier 3. Laat u door een echte (praktijk) expert begeleiden. 

Volg het ‘In 7 stappen uw bedrijf online coaching traject’. Kijk op


http://www.wondermarketingonline.com/contact.html en op www.mijncoachonline.nl



Manier 4. Uitbesteden


Reeds succesvolle ondernemers besteden de zaken uit waarin zij zelf nog geen experts zijn. Doe dit dan meteen goed bij professionals die RESULTAAT opleveren. Voor een basis Vierde Generatie Internet bedrijf vragen wij slechts 1250 euro. Een goeie investering die met een goed product of dienst een uitstekende investering zal blijken!


Met Niet Goed Geld Terug Garantie.


http://www.crossinternetmarketing.nl

 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO