Loading ...
Hoe kun je met je tekst mensen overhalen om iets te doen?
De eerste magnetische werking die een tekst moet hebben is, dat de lezer uitgedaagd wordt om verder te lezen. Het belangrijkste wapen in deze strijd is de KOP. Als mensen op een website komen kunnen ze door 2 dingen ‘gepakt’ worden, namelijk: een beeld dat hun oog treft of een kop die hun aandacht direct trekt. Op heel veel websites worden mensen verleid tot actie door bewegende beelden; flash animaties. In de beginperiode van Internet werkte dit, maar we kunnen vaststellen dat die tijd voorbij is. Hoe mooi sommige beelden ook zijn; mensen laten zich er niet vaak meer door verleiden. Wat werkt wel? Als mensen een aanbod krijgen waar ze naar op zoek zijn en de drempel  is laag om hier aan toe te geven. Kortom daar waar een duidelijk voordeel geboden wordt.

Na de kop is de subkop het belangrijkste deel van de tekst. De subkop heeft als taak om het tweede belangrijke voordeel te communiceren en de lezer mee te trekken verder de tekst in. Als deze tekst meer informatie bevat waar de lezer naar op zoek was, dan is het doel bereikt: de lezer leest de tekst helemaal en zal mogelijk ingaan op acties die gevraagd worden.

Om de lezer zo ver te krijgen dat hij/zij de tekst leest kunnen we de volgende aaneenschakeling van voorwaarden vast stellen:
1.een hongerige markt. 2. de juiste termen waarnaar veel mensen zoeken 3. de juiste koppen en teksten waarin de mensen herkennen wat ze zoeken. Deze keten vormen de absolute beginvoorwaarden om een succesvol online bedrijf op te zetten. Ontbreekt een van deze schakels, dan is succes ongewis en helemaal niet verzekerd. Het lezen van de teksten door prospecten is een essentiële voorwaarde voor wat voor vervolg dan ook.
 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO