Loading ...
Professionele website / webdesign deel 1

Klik hier voor deel 2 Professionele website / webdesign

Een goede complete website dient in ieder geval min of meer de volgende zaken te bevatten tenzij het een landingspage is(link pagina over landingspages)

Een “over ons”pagina
Op een “over ons” pagina komen bezoekers van uw site erachter wie u bent en waarom ze uw website zouden moeten lezen. Hiernaast krijgen bezoekers ook meer vertrouwen in uw site. Overdrijf hier echter niet en laat de samenvatting van uw lagere schoolperiode of de complete bedrijfshistorie gerust achterwege. Kort en krachtig dus niet een compleet levensverhaal gaan afsteken. 
Vermeldt bij de over ons gegevens ook de contactgegevens of geef een link naar deze pagina, zodat ze contact met u kunnen opnemen. Zo komen we meteen bij het volgende punt:

Contact pagina
Bezoekers en potentiële klanten etc. willen op een makkelijke en snelle manier de mogelijkheid hebben om in contact met u of uw bedrijf te komen; mocht dit nodig zijn. Alleen al door de mogelijkheid te bieden krijgen bezoekers meer vertrouwen in uw  website. Enkel een 06 nummer of emailadres gaat het dus afleggen tegen adresgegevens en een vast telefoonnummer.

Nieuwspagina, pers uitgave, blog of artikelpagina
Ook deze pagina’s informeren bezoekers, waaronder potentiële klanten, over nieuws, producten en diensten. Een goed geüpdate website ziet er voor menselijke bezoekers ook netjes uit. Niets is zo dodelijk voor uw site als de melding op de homepage: “laatste update 17-11-2003”. Als u de site niet regelmatig aanpast is het aan te raden deze melding weg te laten.
Mocht u een nieuwsrubriek gaan plaatsen zorg er dan wel voor dat het nieuws ook echt nieuws is. Dus geen nieuwsberichten van een half jaar oud, onder de noemer nieuws. Ook de zoekmachines houden van geüpdate websites. Elke keer als de zoekmachines bij uw website op bezoek komen en merken dat er regelmatig nieuwe content wordt toegevoegd maakt u meer kans op een hogere score in de natuurlijke of organische zoekmachineresultaten.

Een relevante pagina Titel
Deze is heel belangrijk. De pagina titel is ook wel de tekst welke in de blauwe balk van uw browser, bijvoorbeeld in “internet explorer” zichtbaar is. Te vaak zien we bij  webpagina’s nog “welkom” of "Untitled Document" en dat dan door de gehele website.
De pagina titels moeten verschillend zijn voor elke pagina in uw website. Zowel voor de overzichten van de zoekmachineresultaten (hier beslissen menselijke bezoekers of ze erop gaan klikken) als voor de relevantiebepaling van de zoekmachines. M.a.w. ze moeten duidelijk en nauwkeurig de inhoud van de betreffende webpagina beschrijven. Zet hier dus uw keywords in zodat zoekmachines bij bezoek, beter kunnen bepalen waar de pagina over gaat.
Voor de zoekmachineresultaten is het ook belangrijk. Want nogmaals hoe duidelijker het is voor de bezoeker wat deze  gaat aantreffen hoe groter de kans dat deze op uw pagina klikt.

Klik hier voor deel 2 Professionele website / webdesign

Meer informatie over internet marketing, website & zoekmachines, via onze uitgebreide internetmarketing gids. Deze ontvang je na inschrijving voor onze nieuwsbrief:


 Klik hier voor de Zoekmachineseo nieuwsbrief


Of onze cursus Zoekmachine SEO voor een gegarandeerd website-succes !

 

 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO