Loading ...
Hoe worden de posities bepaald?
Hoe worden de posities bepaald?
Zoekmachines gebruiken formules ook wel algoritmen genoemd om webpagina’s en websites te ranken ofwel te positioneren. Deze formules worden nogal eens veranderd. Daarom kan het zijn dat je posities af en toe wel eens verspringen. De formules zijn echter in te delen in 2 hoofdzaken:
On page factoren
Keywords op je webpagina zijn gelijk aan zoekopdrachten. De meeste mensen zoeken op combinaties met 2 tot 5 keywords. Waar het dus om gaat is hoe duidelijk jij voor de zoekmachines kan definiëren waar je webpagina en website over gaat. De keywords welke je gebruikt op je website bepalen ook in hoge mate de ranking van je website.
Als je in bijvoorbeeld de Google zoekmachine wilt zien hoeveel pagina’s van een website zijn geïndexeerd door Google tik dan in het zoekscherm : site:www.domeinnaam.com
Of in Yahoo: domain:www.domeinnaam.com
Off page (link) factoren.
De populariteit van je website. Hierbij gaat het vooral om de hoeveelheid en de kwaliteit van de links welke jij krijgt op het internet van andere websites. Zie het als een stem van goedkeuring. De zoekmachines hebben dit opgenomen omdat iedereen invloed heeft over info op zijn eigen website maar niet over info op andere websites.
Voor de relevantie van je links is het ook nog belangrijk dat je keywords in de linknaam voorkomen. Dus als je website over “fruit” gaat en je bedrijf heet Janzen vraag dan geen link aan met enkel “Janzen” maar met “Janzen Fruit”. De linknaam moet in ieder geval overeenkomen met de keywords van je website.
Men noemt het links aanvragen ook wel link populariteit verhogen of link building.
Het aantal links naar je website kun je controleren d.m.v. het volgende commando:
Google: link:www.domeinnaam.com
Yahoo : linkdomain:www.domeinnaam.com
 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO