Ontwikkelingen bij Google
Er is altijd veel interesse binnen de zoekmachine marketing gemeenschap als een zoekmachine een patent vastlegt.
Dit geldt zeker voor Google, die onlangs een nieuw patent met omschrijving publiceerde; een systeem en methode om een mening over schriftelijk materiaal in de ranking mee te laten tellen. (Voor de tekst van het patent ga naar:
http://tinyurl.com/pambf )
We moeten echter bedenken dat hoewel een patent toegekend kan zijn, de zoekmachines al of niet het patent in hun primaire zoekresultaten zullen toepassen.
Toch geven deze patenten ons vaak aanwijzingen over waar de zoekmachines naar kijken in een website.
Enkele van Google’s patenten hebben ons inzicht gegeven in de invloed van basistekst, nieuwe inhoud, thema’s, geschiedenis van de gegevens, link populariteit, gebruikers gedrag en domein gerelateerde informatie.
Echter, het meest recente patent van Google laat een omslag zien van het concentreren op algoritme gebaseerde veranderingen, naar de integratie van het menselijk redactie proces.
Uiteindelijk streeft Google ernaar om de best mogelijke resultaten voor hun bezoekers te creëren. Dit patent veronderstelt een manier om dat te bereiken.
Voor het overgrote deel hebben zoek machine algoritmes hun top bereikt. We weten nu sinds enige tijd dat een algoritme gebaseerde zoekmachine nooit blijvend goede resultaten kan leveren. Waarom? zul je vragen. Eenvoudig genoeg omdat er altijd mensen zijn die blijven proberen het systeem om te draaien.