Loading ...
Meta Tags

Meta Tags

Als men het heeft over meta tags of tags, dan bedoelen ze hiermee de extra codes die in een webpagina gezet kunnen worden. Deze geven een omschrijving van de pagina en de gebruikte keywords van de pagina.
Sommige zoekmachines laten de omschrijving (description) zien als onderdeel van de zoekresultaten. Zorg er ook voor dat deze voor elke webpagina uniek is en je keywords en combinaties bevat. Hiernaast moet het een lopend geheel zijn voor mensen die kunnen kiezen uit de verschillende zoekresultaten.
Als de meta omschrijving (description) leeg gelaten wordt, wordt het gedeelte van een webpagina weergegeven in een overzicht van zoekmachine resultaten meestal de eerste regel van de tekst van de pagina. Vul de description dan ook altijd in.

 

Google scherm


In de afbeelding zie je nu de titel van de pagina welke de titel tag is. En je ziet de omschrijving van de pagina wat de descriptions is.

De meta tags zijn dus codes welke in de webpagina zitten en zichtbaar zijn in de zoekmachineresultaten(zie boven). Is een menselijke bezoeker eenmaal op de webpagina aangekomen dan is deze niet meer zichtbaar. Je kunt het echter zien door op een bewuste pagina te klikken (rechtermuisknop) en dan te kiezen voor ‘bron weergeven’.
Als het goed is zie je dan ergens bovenaan in de code het volgende stuk meta tag (dit is de HTML code).
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-1”>
<meta name=”DESCRIPTION” CONTENT=”Cross Internet Marketing uw adres voor zoekmachine marketing, zoekmachine optimalisatie, webdesign & website ontwikkeling.”>
<meta name=”KEYWORDS” CONTENT=”Cross internet marketing, zoekmachine optimalisatie, zoekmachine marketing,  zoekmachineoptimalisatie, zoekmachinemarketing,workshop, webdesign, website ontwikkeling”>

 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO