Mensen informeren
Uiteraard moeten de mensen op de hoogte gesteld worden van het product of de dienst. Wat is het, hoe werkt het. Maar vooral: wat zijn de voordelen. Hierbij kunnen bestaande producten aangehaald worden en de voor en nadelen, met daaraan de meerwaarde toegevoegd van het aan te bieden product of dienst. Ook kunnen enkele reële kleine nadelen toegevoegd worden. (Als er grote nadelen aan je product of dienst kleven, adviseren wij je hiervandaan onmiddellijk: NIET aan beginnen!) Dit verhoogt de geloofwaardigheid van je verhaal. Om de voordelen van het product goed in beeld te krijgen, is het handig om voor jezelf de eigenschappen ervan op een rijtje te zetten. Niet om deze eigenschappen expliciet te noemen (behalve als jij je publiek in slaap wilt helpen), maar om vanuit die eigenschappen de voordelen voor de gebruiker te destilleren.

Informeren is de het allerbelangrijkste doel van een tekst op Internet. Niet voor niets zoeken miljarden mensen over de hele wereld zich suf op Internet om dat te vinden wat ze denken nodig te hebben: INFORMATIE.

En ze komen bij jou terecht op dat specifieke onderwerp waarover jij ze wilt informeren. Tenminste als je de informatie zo brengt, dat mensen er zo makkelijk mogelijk bij kunnen komen; via de zoekmachines, via portals, directories, via gedrukte informatie, televisie, radio.