Belangrijkste is echter om de menselijke bezoekers niet te vergeten. Zij zijn degene die de tekst lezen zodra je via de zoekmachines een hoge ranking hebt.
Als de teksten niet waardevol zijn heb je er ook niks aan om je website SEO-geschikt te maken. Het is dus zaak om de keywords uit je keywordonderzoek in te delen over zo veel mogelijk pagina’s en per pagina je te richten op 1, 2 max. 3 populaire keywordcombinaties. Websites met veel pagina’s scoren over het algemeen beter dan websites met weinig pagina’s. Let er wel op dat iedere pagina minimaal 200 woorden aan relevante tekst bevat. Het voordeel van korte gestructureerde pagina’s is tevens dat ze makkelijke zijn te lezen voor menselijke bezoekers.
Het advies wat wij altijd geven is om eerst de teksten te schrijven voor menselijke lezers. Vervolgens stop je in deze goedlopende tekst de keywords waar mogelijk in de tekst. Met wat puzzelen is dit goed mogelijk, zonder afbreuk te doen aan de tekst.
Probeer de tekst ook op te delen in h1, h2, h3 (kop opmaak) tags en vetgedrukte letters. Probeer hier ook je keywords in te verwerken. Zoekmachines geven extra waarde aan deze woorden in koppen of vetgedrukt. Als je momenteel websites maakt in een HTML editor dan weet je waar we het over hebben. Als je met een goed Content Management System werkt of een websitebouw-pakket, zitten deze opties meestal onder de opmaakopties.