Marktonderzoek voor website |
STAP 4. Voer de zoektermen in in Google Sandbox Google Sandbox is een hulpprogramma van Google om meer relevante zoektermen te vinden bij een onderwerp. Hier is het te vinden: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Een filmpje over hoe dit werkt is hier te vinden: http://www.wondermarketingonline.com/zwoz/sandbox/
STAP 5. Voeg de relevante zoektermen toe aan je lijst In het filmpje hierboven wordt uitgelegd hoe de woorden in Excel te openen. Geef ook hier de termen een relevantiewaarde.
STAP 6. Sorteer de totale lijst van hoge naar lage relevantie. Voorbeeld: categorie | zoekterm | relevantie | trimmen | trimsalon | 10 | trimmen | cursus hondentrimmen | 10 | trimmen | wassen hond | 10 | verzorging | hond verzorging | 10 | verzorging | verzorging hond | 10 | benodigdheden | hondenriem | 9 | verzorging | dier verzorging hond | 9 | voeding | hondenvoeding | 8 | benodigdheden | hondenartikelen | 8 | benodigdheden | benodigdheden hond | 7 | verzorging | verzorging hond klein | 7 | Hoe doen we dat in Excel? Kijk op: http://www.wondermarketingonline.com/zwoz/excel-sorteren/
STAP 7. Voer de 30 hoogst scorende termen één voor één in in de Overture Keyword Assistent. Ga naar Yahoo Search Marketing (online): http://searchmarketing.yahoo.com/nl_NL/rc/srch/index.php# Klik onder Tools op Trefwoorden generator Opmerking: Deze tool was voorheen gratis en onbeperkt bruikbaar. Onlangs is dit veranderd. De eerste periode is nog gratis (hoe lang wordt niet gezegd). Daarna kan men voor € 25,- per maand CPC ads kopen en de tool gebruiken.
Kopieer de gevonden termen met aantallen in een Excel sheet. Hoe? Kijk hier: http://www.wondermarketingonline.com/zwoz/excel-inrichten/
STAP 8. We hebben nu per term de vraag en voeg de extra gevonden
|