Loading ...
Internet Marketing / webpromotie

Zodra u een uistekende website heeft en de basis staat of dan is uw website klaar om aan internetmarketing of webpromotie te gaan doen.

M.a.w. hoe krijgt u meer bezoekers op uw website en hoe zorgt u ervoor dat deze ook de gewenste actie op de website ondernemen.

Laten we eens beginnen met de verschillende facetten van internetmarketing te bespreken. Veel mensen hebben namelijk de klok wel horen luiden maar weten nog niet waar de klepel hangt. Dit geldt voor zowel de mensen die op zoek zijn naar informatie als voor sommigen die informatie aanbieden. Goed bedoeld is er zodoende nogal wat onjuiste informatie te vinden op het internet.

U zult ondertussen vast wel eens gehoord hebben van pay per click (betalen per klik, Google Adwords of Yahoo Search Marketing) of misschien zelfs wel al eens gehoord van Adsense (tegenhanger van Adwords). Linkruil is u misschien ook wel bekend, banners, etc. Allemaal best verwarrende termen als u ze nog niet goed kunt plaatsen.
Het probleem van veel beginnende internetondernemers is de gedachte dat het doel is om een bedrijf of website te runnen en geen nieuwe studie eraan toe te voegen. Sommigen nemen dan de beslissing om het meteen uit te besteden en dit zonder dat ze weten wat ze nu precies uitbesteden.
Is dit internetmarketing compleet of misschien maar een deeltak als zoekmachine advertenties.
Gaat u er eenmaal dieper op in, dan zult u vaak merken dat die “specialist” u wel hoger in Google weet te krijgen maar misschien maar bij 1 van de 2 mogelijke zoekmachinemarketing-posities en dan d.m.v. zoekmachine advertenties. Laat staan dat deze de andere aspecten van internetmarketing beheerst.

Laten we maar even vooraan beginnen en maar eens terug gaan naar het Nederlands woordenboek om wat meer duidelijkheid hierin te verschaffen.

Adverteren en marketing wordt offline vooral uitgevoerd door bedrijven waar de professionals werken. Deze mensen weten heel goed het verschil tussen marketing en adverteren:

mar·ke·ting (de ~ (v.))
1 [econ.] het opstellen van plannen voor de vergroting of de handhaving van de afzet => marktanalyse, marktonderzoek, marktverkenning

ad·ver·ten·tie (de ~ (v.), ~s)
1 aankondiging of aanprijzing in een krant, een tijdschrift enz., niet tot de redactionele inhoud behorend

Marketing is meer het proces of techniek van zaken verkopen, distribueren van product of dienst. Voeg hier “internet” aan toe en u weet nu goed wat internetmarketing inhoudt. Namelijk alle zaken die noodzakelijk zijn voor planning, vergroting en  handhaving van de afzet via het internet.

Adverteren heeft als doel ervoor te zorgen dat uw product of dienst meer bekendheid krijgt en dat de doelgroep meer interesse krijgt om het product of dienst af te nemen.
Dus eigenlijk meer een onderdeel van het totale (internet) marketing concept.

Let op: als u het niet zelf gaat doen en de taken wenst uit te besteden. Zorg er dan voor dat u met iemand in zee gaat die overzicht heeft op het gehele internetmarketing gebeuren. Dus niet iemand die slechts een deeltaak beheerst en zich niet van de andere mogelijkheden bewust is.
Meer informatie over uitbesteding of coaching in ons rapport of op:
Cross Internet Marketing
Wonder Marketing Online

 

Meer informatie over internet marketing, website & zoekmachines, via onze uitgebreide internetmarketing gids. Deze ontvang je na inschrijving voor onze nieuwsbrief:


 Klik hier voor de Zoekmachineseo nieuwsbrief


Of onze cursus Zoekmachine SEO voor een gegarandeerd website-succes !

 

 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO