Loading ...
hosting Checks
Belangrijk om na te kijken of je zoekmachine marketingcampagnes iets uithalen is om te kijken op welke keywords bezoekers binnenkomen en op welke pagina van je website.
Verder zijn er ontzettend veel gegevens beschikbaar. Zie de teksten in het rood omlijnde blok (links) in de afbeelding hierboven voor een voorbeeld.
Om er een paar te noemen:
- Op welke pagina’s mensen binnenkomen,
- Wat de meest populaire pagina’s zijn,
- De verwijzende zoekmachines.
- Wanneer de spiders van de zoekmachines voor het laatst zijn geweest
- Etc.

Bij verwijzende sites zie je vanuit welke andere websites en webpaginas mensen op je website zijn gekomen. Als hier heel veel pagina’s staan heb je een goede linkcampagne opgezet. Hieruit wordt ook zichtbaar welke links de meeste bezoekers naar je website sturen. Als je bijvoorbeeld moet betalen voor een link die geen bezoekers oplevert en ook geen hoge pagerank verschaft is het te overwegen ermee te stoppen.

Belangrijk!
Pagina’s bekeken: Hoeveel pagina’s bekijkt een gemiddelde bezoeker en hoe lang is deze aanwezig op de website. Als bezoekers meteen weer vertrekken of slechts 1 pagina bekijken is er iets niet goed. Je moet dan op zoek gaan naar de reden waarom bezoekers dit doen. Denk aan:

Vind de bezoeker wel waar deze naar op zoek is
Is de content wel goed
Zet ik misschien in op de verkeerde keywords?
Etc.

Met al deze gegevens bij de hand kun je berekenen hoeveel je verdient per bezoeker. Hoeveel bezoekers er daadwerkelijk klant worden etc.
Dit zijn wel zaken die je af en toe moet berekenen om te weten hoe succesvol je projecten zijn. Wij persoonlijk zijn fanatiekelingen wat betreft statistieken omdat deze de motivatie geven om keihard door te werken zodra de eerste resultaten zichtbaar zijn.
 

Copyright © 2018 Zoekmachine SEO