Klik hier voor Hoge positie in Google en andere zoekmachines deel 2
Wat nu gaat volgen zijn 12 belangrijke zaken die indien u ze op de juiste manier integreert in uw website minimaal al voor verdubbeling of nog meer van de bezoekers zullen zorgen. Let wel er zijn nog veel meer factoren maar als u hier al mee begint maakt u al een goeie kans om hoog te scoren in de zoekmachine resultaten.
Titel Meta Tag De titel van de pagina wordt weergegeven in de blauwe balk van de browser alsmede in de SERP’s (Search Enginge Resultaten pagina). Deze moet de belangrijkste keywords bevatten alsmede lekker lopen als een menselijke bezoeker deze leest. De belangrijkste keywords erin vermelden alsmede in de pagina’s eromheen is een belangrijke SEO techniek. Ook wordt deze titel automatisch opgeslagen als naam mocht de bezoeker deze pagina toevoegen aan zijn of haar favorieten.
Description Meta Tag / omschrijving pagina De description tag of de omschrijving van de pagina is het eerste wat mensen zien als ze een pagina in het overzicht van de zoekmachineresultaten zien. Ook deze omschrijving zou aantrekkelijk geschreven moeten zijn. Dus makkelijk te lezen en mensen motiveren om op het resultaat te klikken.
Optimaliseer uw gehele website. Dus niet enkele webpagina’s De belangrijkste zoekmachines kijken niet naar individuele websites maar naar alle pagina’s van alle websites over de gehele wereld. Dat betekent dat als uw website meerdere pagina’s heeft dat u elke pagina van de website moet optimaliseren. Veel webmasters vergeten dit gedeelte. Zoekmachines wegen echter de gehele website af tegen de onderlinge webpagina’s. Zo beïnvloedt elke pagina uit uw website in meerdere of mindere mate de andere pagina’s. Ook hier zijn weer speciale technieken voor die we behandelen in ons boek www.ZoekmachineSeo.nl
Zoek de belangrijkste zoekwoorden (keywords) Misschien wel het belangrijkste van allemaal. Als u de website gaat optimaliseren moet dit natuurlijk wel voor zoekwoorden en/of combinaties hiervan zijn waar veel vraag naar is. De woorden die door mensen het
meest worden ingetikt in het zoekmachine-zoekscherm moeten ook op de juiste manier in uw website worden verwerkt.
Gelukkig zijn er veel manieren en tools die dergelijke belangrijke keywordonderzoeken gemakkelijker en sneller maken. Zo laten diverse programma’s zien naar welke termen veel vraag is en weinig concurrentie.
Ook is het belangrijk voor uw latere Google Adwordsadvertenties dat uw keywordonderzoek maximaal is uitgevoerd om zoveel mogelijk verkeer naar uw website te brengen. Meer informatie over internet marketing, website & zoekmachines, via onze uitgebreide internetmarketing gids. Deze ontvang je na inschrijving voor onze nieuwsbrief: ![]() Of onze cursus Zoekmachine SEO voor een gegarandeerd website-succes !
|