Daardoor wordt er een kat en muisspel gecreëerd.

Voor dit probleem, zijn een aantal oplossingen bedacht. Een daarvan is sociale zoekmachines, die hun resultaten baseren op de wijsheid van grote groepen. Een andere oplossing voor dit probleem is een menselijk redactie proces.

En nu heeft Google in hun patent omschrijving een hybride mechanisme voorgesteld die algoritmisch zoeken combineert met het menselijk redactie proces. Door een redactionele mening toe te voegen, zoeken ze naar een verhoging van de kwaliteit van de zoekresultaten.

Het patent beschrijft het proces van wel of niet/minder geschikte bronnen te vinden om de zoekresultaten te verbeteren.

Voorkeur bronnen: Websites die gezien worden als nuttig of die goede inhoud bevatten over een gewenst onderwerp.

Niet-voorkeur bronnen: Websites die gezien worden als bronnen met misinformatie of over promotie van dat speciale onderwerp.

In feite probeert Google een systeem te patenteren om goede sites en slechte sites te herkennen om ze dienovereenkomstig in de ZMRP (zoek machine resultaten pagina) te kunnen rangschikken.

Men heeft een semi-automatisch systeem voorgesteld om wel of niet voorkeur bronnen te herkennen.

In een opstelling met de huidige uitvinding, wordt de verzameling van wel of niet voorkeur bronnen automatisch herkend. Om dit aan te vullen worden voorbeeld queries in de thema query gegroepeerd (zoals een online onderwerpen hiërarchie, als Yahoo!, een Open directory, of Google) die een benadering om te classificeren gebruiken zoals boven beschreven. Web hosts die in de URLs verschijnen en verbonden worden met de best passende onderwerpen worden onder de voorkeur bronnen geschaard. Bijvoorbeeld, als het query thema is “sites die helpen een accommodatie te zoeken”, dan kunnen web hosts die onder de Open Directory categorie vallen http://dmoz.org/Recreation/Travel/Lodging opgenomen in de voorkeur bronnen.