Benodigde basiskennis vooraf.
We zullen eerst beginnen met wat termen uit te leggen die noodzakelijk zijn om te begrijpen waar wij het over hebben. Het staat netter om dit in het begin te doen dan in de hoofdstukken zelf.

Een keyword is het zoekwoord, sleutelwoord dat je in kunt voeren voor een zoekopdracht in de zoekmachine. Dit zijn ook woorden die je in je website kunt gebruiken, om het antwoord van de zoeker te leveren. Zo is het bijvoorbeeld zinloos, als je tenminste op zoek bent naar nieuwe potentiële klanten,  om in zoekmachines hoog te scoren op enkel de bedrijfsnaam. Het gaat er juist om dat je nieuwe bezoekers en klanten aantrekt. Het is dus zaak dat je een hoge ranking of positie hebt op producten of diensten, uit je assortiment, gerelateerd aan de juiste zoektermen, waar mensen naar op zoek zijn.

Ranking of positionering is de plaats die een webpagina inneemt in de zoekmachine resultaten per keyword of op een combinatie van keywords. Dit kan zowel bij de natuurlijke zoekmachine resultaten zijn als bij de betaalde.

Pagerank is een aanduiding van Google per webpagina, in een soort ‘rapportcijfer’ van 0 tot 10. Zichtbaar te maken door o.a. de Google toolbar te installeren.
Veel mensen halen de term pagerank en ranking door elkaar. Daarom noemen we deze term nu al. Meer hierover in het hoofdstuk over links, linkbuilding en de Google toolbar.

Meer informatie over internet marketing, website & zoekmachines ontvang je via onze uitgebreide internetmarketing gids. Ontvang deze na inschrijving voor onze nieuwsbrief:
http://www.zoekmachineseo.nl/nieuwsbrief.html

Of onze betaalde handleiding Zoekmachine SEO voor een gegarandeerd website-succes! Of deze werkt? Jazeker, hoe kom je anders op deze site/webpagina?